måndag 19 januari 2009

Något klokt

Jag känner att jag borde skriva något klokt idag. Men idag känner jag mig inte klok! :) Bara lätt förvirrad(som vanligt, säger du kanske?) och fundersam över livet och dess innehåll.
Idag är en sådan dag då jag vill sitta i en enslig stuga i skogen, långt borta från alla krav och alla moderna hjälpmedel(såsom dator, telefon etc). Jag vill sitta vid en öppen spis och filosofera, ta en kopp kaffe och bara finnas till. Samtidigt är jag ju bekväm av mig, är bortskämd med att vrida på varmvattenkranen och ta mig en dusch, se en bra deckare på TV, värma min mat i micron, ta bilen in till affären och nå hela omvärlden genom ett knapptryck på datorn! Stilla min nyfikenhet om vad t.ex en filantrop är för en filur(Ur Wikipedia: person som är positivt inställd till människor i allmänhet) och så vidare.
Men idag gäller skogskoja! Så jag stänger datorn, stänger mobilen, stänger TV´n och tar häst och vagn och ger mig ut i skogen!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå i skogen!
Sitter du där nu, i din stuga med ett gäng pälsvärmare bredvid dej:-)
Det är så sant så, ibland vill man bara stänga av vardagen, och göra något helt annat!
Tassehälsningar

Siden