måndag 12 maj 2008

Äppelblom, brandkårsbuskar och solsken!

En perfekt helg! Långt borta från alla bekymmer och långt borta från allt det vardagliga fick jag uppleva en tidig sommar! Inte ett moln på himlen, mycket trevligt sällskap och kärlek!
Tack alla ni som gjorde min helg...fantastastisk!
Sent på söndag kväll, på en promenad bland vackra hus och underbara trädgårdar fick jag syn på en underbar blommande apel som stack ut sina grenar en bit utanför staketet. Perfekt!
Jag skuttade dit, med ett "Dom får väl arrestera mig för förargelseväckande luktbeteende" och stod bara och sniffade på de underbara äppelblommorna! "Hämta mig imorgon" ropade jag till mina följelagare. Efter att ha sniffat och snosat en bra stund, går vi vidare och jag uttrycker mig vidare "Det huset skulle jag vilja bo i, håll utkik om det är till salu"
DÅ fick jag veta av min käre man att "Det satt en gubbe på trappan, såg du det?" Nääää, ojsan! Hoppas att han kände sig stolt över sitt vackra hus och sin vackra trädgård, som var så lockande att en stollig kvinna ställde sig på gatan för att lukta på deras äppelträd!
Lind, ask, bok, gullviva, vitsippor, liljekonvalj och pizza! Härliga synintryck och härliga dofter!

Tack Joppi och Anna för att ni förgyller tillvaron!
Tack Macke och Malin för att ni trotsar allergierna och gjorde resan möjlig genom att "vakta hus och katt"!


Brandkårsbuskar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Camilla !

Din resa verkar ha varit toppenbra :)

Hoppas allt är bra med dig !

Kramisar från Malin

Anonym sa...

Tack själv Camilla :) Alltid lika roligt att träffa er...

Anonym sa...

Å vilket myspys!!! Älskar brandkårsbuskar!! Min lilla bäbis har knoppar!

Kramisen från Helen