onsdag 13 februari 2008

Seriös

Jag ska bli seriös! Inget mer fjantande här inte!
Har ni hört det förr? Jag brukar få minst ett "Seriösanfall" om året, i år kom det ovanligt tidigt på säsongen. När anfallen kommer bestämmer jag mig för att uppträda som en vuxen människa, le på de rätta ställena, prata om allvarliga och tunga ämnen, inte flamsa runt som en annan fladderråtta...
Hur det brukar gå? Åt fanders förstås!
Men nu, nu SKA jag bli seriös, men fy katten vad trist förresten. För vems skull ska jag vara seriös? För andras skull? För de "Fyrkantigas skara"? Nä, jag får nog fortsätta vara en fladderråtta, mjuk som räkost på tub och med en humor som kan skrämma iväg en jagande trädleopard!
Eller...?

1 kommentar:

Malin sa...

Camilla, jag tycker inte att du ska bli "seriös"...

Du är bra, som den person du redan
är :)

Kramar från Malin R