onsdag 12 mars 2008

Hört rykten...


Jag har hört rykten från Sverige! Från Södra Sverige! Jag har hört att blåsippan ute i backarna står! Då vill jag bara säga att det är orättvist :) Här finns inte en enda blåsippa.Här finns det snödrivor. Och inte ett endaste strå kan man skymta där i allt det vita!

Våren...kan vara så olika beroende på var vi bor. Jag klagar inte, men vår barndoms blåsippsbackar var ändå något väldigt speciellt. Minns du stället med rödsippor, vid stora eken på Holmen? Alla dessa bilder kan jag framkalla i mitt huvud. Ni får hålla till godo med mina blåsippor från förra året här i skogskanten. Importerade från söder, men kommer troget varje försommar och dom får mig att le, väldigt mycket!

För dig som vill kolla in hur långt våren är kommen:
Och hör här:
En vitsippa har synts:
Intill en gångväg vid Farsta Strands pendeltågstation, södra uppgången

Inga kommentarer: