måndag 10 mars 2008

Plånboken i paltgrytan

Har du hittat en plånbok i en paltgryta någongång? Det har jag! Ikväll!
Vad säger det om mitt röriga liv? Inte mycket. Jag menar jag kan ju inte rå för att någon lagt plånboken på ett sådant knasig ställe! Och det var ju bara tur att jag hittade den. Bra gjort till och med!
Allt vore ju frid och fröjd, om jag inte var tvungen att bekänna att det var JAG som lagt plånboken i paltgrytan! Jag har lyckats anhålla ett antal personer för stöld av plånbok, haft tuffa förhör med de misstänkta, använt mig av tricks och knep för att få dem att erkänna att de tagit plånboken, hyrt in en lögndetektor och ... så slutar allt så här! Det kan tänkas att jag återkommer med lite mer detaljer om denna episod, när jag fått lite perspektiv på allt och hämtat mig från chocken! Och ni ska få ett bildbevis på "fyndet", bara jag får en kabel mellan kameran och datorn så jag kan överföra mina bilder!
PS: Det låg tusen spänn i plånkan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, ytterligare en som slaskar runt i bloggsörjan och avslöjar sina brister och fel.
Hoppas att polispatrullen var varsam och att du inte glömde tandborsten samt att de gav dig en lugnande spruta vid intagningen.
Vi ser fram emot rapporter a´ la´ Gökboet närmaste tiden. Lär väl dröja innan tvångströjan tas av, kan man tänka sig.
Pengarna går väl åt till godis och fika i kjorren.

Hakkaren

Anonym sa...

Ååå vad skönt att veta att man inte är ensam! Glasögonen i kylen, samma med plånka, mobil i skafferiet osv...Är du helt säker på att vi inte är släkt??

//Helen