söndag 7 september 2008

Mindre krax

Nu börjar rösten klarna, den gamla basrösten har jag lagt på hyllan och nu återstår bara hostan.
Och vad gör jag en dag som denna? En höstdag i Sverige, solen lyser och allt är upplagt för en promenad i den klara höstluften. Men nä...
Här röjer jag skrot, skrot inne i huset, skrot utanför huset, skrot uppe på vinden, skrot i bodan, skrot i huvudet på mig! Nej, jag röjer inte ens, jag KONSTATERAR bara att det finns.
Inne: damm, katthår(utanpå katterna och även utanför katterna), disk, pappersbuntar(osorterade), flyttkartonger(från min pappas förråd), tavlor i hög(från min pappas lägenhet), tvätt(osorterad) tvätt(på tork överallt för tvättstugan förbereder sig för fjärrvärme), sand(golvbaserad) mm.
Ute: Fjärrvärmegrävlingarna gör stora högar och djupa fåror, typ vallgravar, sand och frigolitsplitter överallt.
Bodan: Familjen Ängel gör allt för att behaga matte genom att vara duktiga att gå på lådan och krafsa ORDENTLIGT, t.o.m. uppe på väggen där tapeten nu är en fd. tapet, alla saker som finns i förrådet är buller om huller(!)pga att små tassar vill klättra där och matte måste plocka undan alla farliga saker.
Vinden: varning för ras! Vindens golv, dvs husets innertak är farligt belastat. Innehåll på vinden: skrot och andra värdefulla ting!
Huvudet: brist på organisation gör hjärnan överhettad, och Errorflaggan är hissad!

Men jag inte bitter! :) Jag har mat och husrum, kärlek i hjärtat och BLEV JUST BJUDEN PÅ KAFFE AV CAMILLA''(FJUTTEN KLEV PÅ STORA-BOKSTÄVER-KNAPPEN!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Fjutten!
//Lena -Ö-

Anonym sa...

Så Fjutten och Pelle delar arbetsuppgifter? Coolt!

//Helen